vineri, 2 martie 2012

Butonul de restart

Sinceră să fiu, eu am o uşoară alergie la citatele motivaţionale. Mai ales la alea cu schimbat lumea, din zona buturugii optimiste care răstoarnă carul neiluminat. Şi totuşi, acum vreo 3 săptămâni, m-am oferit să pun umărul şi mintea la un proiect care fix asta vrea să facă: să schimbe, să răstoarne, să dea restart.
Restart în Educaţie e parte a proiectului Restart România, de care auzisem vag anul trecut. Mai precis, e un concurs de idei pentru platforme digitale care să aducă educaţia românească în secolul 21. (Sau măcar 20, dacă mă-ntrebi pe mine.) Mecanismul e simplu: ai o idee, o înscrii pe site, faci gălăgie în jurul ei şi aştepţi decizia juriului. Dacă le place, intri în cei douăş'cinci de finalişti, dintre care unul pleacă acasă cu bani de început şi susţinerea tehnologică pentru a face minunăţia să se întâmple.
Concursul a început oficial weekend-ul trecut. Neoficial, oamenii deschişi la cap de la TechSoup au venit la CROS şi au zis, citez aproximativ, "băi băieţi, noi nu vrem să facem o conferinţă şi să dăm două comunicate de presă". Aşa că am gândit împreună evenimentul de lansare, Imaginarium, o amestecătură de conferinţă, forum de discuţii, joc şi atelier de idei.
Cum a fost? Captivant. De la primul anunţ de "cine vrea să facem ceva mişto?" până la ultima cutie înghesuită în liftul de la MNAC duminică seara, timp de două săptămâni nu-mi tăcea gura despre ce surpriză pregătim viitorilor participanţi. Şi obositor, pentru că a fost făcut pe genunchi, cu furat timp în pauza de masă pentru scris articole şi cu seri lungi de planificat, testat şi râs uşor isteric în căsuţă. Şi foarte, foarte rewarding (cum traduci asta? "Mulţumitor" mi se pare inexact şi limitat.) când am văzut cum se leagă toate şi cum participanţii se prind în joacă, se aprind pentru ideile lor şi rezonează cu poveştile invitaţilor.
Cum a fost de cealaltă parte? Aflaţi de la Elena, Tudor şi Dan, din cât am putut eu să descopăr. Mi se pare că şi lor le-a plăcut. La mai multe, deci!
*Poza e de la Bogdan.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu